Majski salon 2017 15.11.2017
URADNO SPREMINJAM NASLOV MOJEGA DELA
POP BorovničART2017©THE CONCEPTUAL DRAMA
15.11.2017
MATJAŽ BOROVNIČAR
Zadeva: Nasilna izločitev Matjaža Borovničarja in njegove kompletne instalacije iz manifestacije "Majski salon 2017", ki se nahaja v Narodnem muzeju v Ljubljani
Dne 10.11.2017 ob 15.30 uri sem v Narodni muzej v Ljubljani prepeljal svojo instalacijo in jo montiral po napotkih prof. Dragan Srečka.
Ko sem dne 14.11.2017 ob 10 uri vstopil skozi vhodna vrata Narodnega muzeja v Ljubljani, sem šokiran ugotovil, da se moja instalacija nahaja na tleh, vržena kot kup smeti. Odvržene so bile tako, da bi lahko prišlo še do dodatnih poškodb.
Na moje vprašanje prisotnim v prostoru, kdo je to grozodejstvo zakrivil oz. naročil, so mi odgovorili, da je to bil prof. Dragan Srečko. Zanimivo, saj je celo sam s pomočjo člana komisije Strehovec Janezom to instalacijo selekcioniral med 125-mi prijavljenimi avtorskimi deli, med temi 26-mi selekcioniranimi sem bil tudi jaz, kot to dokazuje katalog Majskega salona 2017, ki ga je izdala ZDSLU, Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov.
Ker sem bil naročen na specialistični zdravniški pregled na UKC-ju, sem odšel ter se čez 15 minut vrnil nazaj, da po fotografiram razdejanje in uničenje moje instalacije, ter da se o tem pogovorim.
Predno sem odšel, sem prisotnim dal napotke in točna navodila, kako vsak posamični kos zavarovati in zapakirati, da ne bi prišlo do dodatnih poškodb in komplikacij ter nevšečnosti. Opomnil sem jih na pravilnik Majskega salona, po katerem so vsa avtorska dela in stvari v času nahajanja v objektu Narodnega muzeja primerno zavarovana. In, da oni prevzemajo odgovornost za kakršnokoli poškodbo.
In tako tudi zahtevam, da se mi jih dostavi na Oljčno pot št. 19, 6330 Piran.
Po prihodu nazaj sem ugotovil, da so bili elementi mojega avtorskega dela zapakirani po mojih navodilih.
Naj takoj opozorim, da s prof. Dragan Srečkom nisem nikoli prišel v stik fizično, telefonski pogovori pa so bili zelo kratki in omejeni.
Opozoriti vas moram na dogodke, ki so se pripetili pred in po 14.11.2017:
- prvi telefonski pogovor je potekal dne 25.10.2017 ob 11:45 uri in je trajal 17 sek,
- isti dan je sledil telefonski pogovor ob 13:35 in je trajal 12 min in 16 sek,
- naslednji tel. pogovor je bil dne 07.11.2017 ob 20:11 uri in je trajal 43 sek,
- četrti tel. pogovor je bil dne 09.11.2017 ob 15:05 uri in je trajal 33 sek,
- dne 10.11.2017 sem prof. Dragan Srečku poslal SMS (poslal sem mu informacijo, da je na cesti zastoj in, da bom zato zamudil pol ure na zmenek v Narodnem muzeju v Ljubljani, na katerem pa prof. Dragan ni bil prisoten),
- istega dne 10.11.2017 sem z njim imel telefonski pogovor ob 15:47, ki je trajal 1:02 min, v katerem je prof. Dragan povedal, da je na kosilu doma.
V vseh zgoraj navedenih pogovorih je prof. Dragan Srečko diktiral navodila, nikoli ni bil zainteresiran prisluhniti mojemu mnenju. Vse, kar je naročil, sem naredil (kupil velikost monitorja, kot mi je naročil, ter dal delati tudi okvir, prilagojen za monitor).
- Nadalje sem mu dne 12.11.2017 poslal SMS: "V torek bom prinesel zjutraj še en podaljšek za elektriko. Meni po pravici ni všeč to, da ne morem pokriti stene ozadja. Sosedni umetnik jo je. Moja instalacija bi bila boljša, če bi segala še na steni 1 meter in pol. Razmislite in mi jutri javite. Instalacija bi bila tako popolna. To je moje mnenje. Kot avtor. Z vsem spoštovanjem do vaše ideje. Grem počivat, ker sem celi dan delal svoje izdelke. Lepe pozdrave. Matjaž.".
Že od vsega začetka sem s prof. Dragan Srečkom kontaktiral spoštljivo in s konstruktivnim pristopom samo predlagal svoje videnje za izboljšanje izraznosti moje instalacije.
Očitno se je prof. Dragan zaradi mojega skromnega mnenja odločil brutalno odstraniti mojo instalacijo iz Majskega salona in se s tem očitno maščuje, ker ni po njegovi volji.
- Dne 13.11.2017 ob 11:57 me je prof. Dragan po telefonu poklical. Pogovor je trajal 1 min in 21 sek. V tem času sem bil v službi, kjer sem vodil pedagoški proces. Prof. Dragan me je po telefonu nadiral, da kaj se jaz "preseravam" in da kaj si jaz mislim, da sem. Prof. Draganu sem odgovoril, da na tak način jaz nikoli ne komuniciram in sem zato pogovor prekinil.
- Dne 13.11.2017 ob 12 uri (pogovor je trajal 42 sek) sem jaz poklical prof. Dragana, da razumem problematiko pogovora. Prisotna je bila moja sodelavka. Prof. je nadaljeval pogovor z istim tonom glasu in istim izrazoslovljem kot v predhodnem njegovem klicu. Profesorju sem razložil, da nima nobene pravice z mano tako komunicirati in me žaliti. Še vedno sem mnenja, da je tak odnos neprimeren in nedostojen za njegov položaj.
Profesor Dragan me je nato še nekajkrat poskušal priklicati, vendar se zaradi svoje službe prof. nisem javil, sem pa mu še isti dan poslal SMS in obrazložil, da sem zaseden, saj sem imel govorilne ure do 18 ure.
Zaradi tega dogodka dne 14.11.2017 ob 11 uri smo se sestali v prostorih Slovenskega etnološkega muzeja s predstavniki ZDSLU in sicer s antropologinjo ga. Petro Kosi in kustosinjo ga. Olgo Butinar-Čeh in razpravljali o razdejanju moje instalacije in se poskušali dogovoriti, kako se s prof. Draganom dogovoriti, da bi se moja instalacija nazaj instalirala v ekspozitivni prostor četudi po njegovi prvotni zamisli. V primeru pa, da se to ne bi zgodilo, smo se dogovorili, da bo ZDSLU poravnala stroške nakupa novega monitorja, ki ga je prof. Dragan specifično zahteval (nad 60 cm po diagonali z okvirjem...). Kustosinja ga. Olga Butinar-Čeh je dejala, da v primeru, če ZDSLU ne poravna stroškov monitorja, bo ta strošek pripravljena poravnati iz svojih lastnih financ. Dogovorili smo se, da bo instalacija prispela na Obalo, da bodo oni poskrbeli zato, in da mi bo, ker zaradi omenjenih dogodkov ne sodelujem v razstavi Majskega salona 2017, dodeljena samostojna razstava v Ljubljani v letu 2018. Izločitev na tako brutalen način iz te najbolj pomembne manifestacije na ZDSLU zame predstavlja grozljivo umetniško degradacijo in razvrednotenje mojega opusa.
Po še nadaljnjih telefonskih razgovorih z kustosinjo ga. Olgo Butinar-Čeh istega dne ob 15:40 je le-ta potrdila gornje dogovore v prostorih SEM; antropologinja ga. Petro Kosi pa sem istega dne ob 16:11 obvestil o telefonskem pogovoru z kustosinjo ga. Olgo Butinar-Čeh. Antropologinja ga. Petra Kosi je soglašala z že omenjenimi ponudbami.
Zaradi vsega zgoraj navedenega in skladno z gornjimi pogovori in dogovori ter skladno s Pravilnikom Majskega salona 2017 in v izogibu nadaljnjim stroškom in odškodninskim zahtevkom zaradi uničevanja moje avtorske osebne lastnine dne 14.11.2017 in likvidacije mojega nastopa na tej priznani manifestaciji, izgube ugleda in marketinškega doprinosa, ki ga sama udeležba na taki manifestaciji prinese, in s tem degradacije moje umetniške izpovedi,
zahtevam, da mi v roku 15-ih dni:
- povrnete stroške monitorja KDL32WE610SONY (predložil bom račun) v višini 399,99 Eurov in stroške po naročilu izdelanega okvirja za ta monitor (imel sem vso opremo, vendar prof. Dragan Srečku to ni odgovarjalo in sem zato bil primoran v dodatne stroške) v višini 39,00 Eurov,
- dostava celotne avdio video ambientalne instalacije na zgoraj naveden naslov,
- s strani ZDSLU posredujete pisno uradno potrditev napovedi za izvedbo moje samostojne razstave v enakovredno primernem prostoru v obdobju 2018 v Ljubljani. Predlagam in menim, da bi moja razstava bila primerna v času poletja v ekspozitivnem prostoru na Ljubljanskem gradu. Za otvoritev te razstave izrecno zahtevam antropologinji ga. Petro Kosi, ker je ona edina primerna za sodelovanje z menoj, (nasploh po tem neljubem dogodku) ali pa kustos Dejan Mehmedovič.
V kolikor mojim zahtevam ne bo ugodeno, bom primoran v zgoraj omenjene odškodninske tožbe ter odškodnino za vsak izgubljen dan ne eksponiranega dneva v Majskem salonu. Primoran bom tudi obvestiti Ministrstvo za kulturo Slovenije in vse ostale ustrezne organe in ustanove.
S Spoštovanjem... Matjaž Borovničar
Poslano v vednost:
ales.sedmak@zdslu.si
mojca.smerdu@zdslu.si
petra.kosi@zdslu.si
olga.butinar@zdslu.si
POP BorovničART2017©THE CONCEPTUAL DRAMA
15.11.2017
MATJAŽ BOROVNIČAR
Zadeva: Nasilna izločitev Matjaža Borovničarja in njegove kompletne instalacije iz manifestacije "Majski salon 2017", ki se nahaja v Narodnem muzeju v Ljubljani
Dne 10.11.2017 ob 15.30 uri sem v Narodni muzej v Ljubljani prepeljal svojo instalacijo in jo montiral po napotkih prof. Dragan Srečka.
Ko sem dne 14.11.2017 ob 10 uri vstopil skozi vhodna vrata Narodnega muzeja v Ljubljani, sem šokiran ugotovil, da se moja instalacija nahaja na tleh, vržena kot kup smeti. Odvržene so bile tako, da bi lahko prišlo še do dodatnih poškodb.
Na moje vprašanje prisotnim v prostoru, kdo je to grozodejstvo zakrivil oz. naročil, so mi odgovorili, da je to bil prof. Dragan Srečko. Zanimivo, saj je celo sam s pomočjo člana komisije Strehovec Janezom to instalacijo selekcioniral med 125-mi prijavljenimi avtorskimi deli, med temi 26-mi selekcioniranimi sem bil tudi jaz, kot to dokazuje katalog Majskega salona 2017, ki ga je izdala ZDSLU, Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov.
Ker sem bil naročen na specialistični zdravniški pregled na UKC-ju, sem odšel ter se čez 15 minut vrnil nazaj, da po fotografiram razdejanje in uničenje moje instalacije, ter da se o tem pogovorim.
Predno sem odšel, sem prisotnim dal napotke in točna navodila, kako vsak posamični kos zavarovati in zapakirati, da ne bi prišlo do dodatnih poškodb in komplikacij ter nevšečnosti. Opomnil sem jih na pravilnik Majskega salona, po katerem so vsa avtorska dela in stvari v času nahajanja v objektu Narodnega muzeja primerno zavarovana. In, da oni prevzemajo odgovornost za kakršnokoli poškodbo.
In tako tudi zahtevam, da se mi jih dostavi na Oljčno pot št. 19, 6330 Piran.
Po prihodu nazaj sem ugotovil, da so bili elementi mojega avtorskega dela zapakirani po mojih navodilih.
Naj takoj opozorim, da s prof. Dragan Srečkom nisem nikoli prišel v stik fizično, telefonski pogovori pa so bili zelo kratki in omejeni.
Opozoriti vas moram na dogodke, ki so se pripetili pred in po 14.11.2017:
- prvi telefonski pogovor je potekal dne 25.10.2017 ob 11:45 uri in je trajal 17 sek,
- isti dan je sledil telefonski pogovor ob 13:35 in je trajal 12 min in 16 sek,
- naslednji tel. pogovor je bil dne 07.11.2017 ob 20:11 uri in je trajal 43 sek,
- četrti tel. pogovor je bil dne 09.11.2017 ob 15:05 uri in je trajal 33 sek,
- dne 10.11.2017 sem prof. Dragan Srečku poslal SMS (poslal sem mu informacijo, da je na cesti zastoj in, da bom zato zamudil pol ure na zmenek v Narodnem muzeju v Ljubljani, na katerem pa prof. Dragan ni bil prisoten),
- istega dne 10.11.2017 sem z njim imel telefonski pogovor ob 15:47, ki je trajal 1:02 min, v katerem je prof. Dragan povedal, da je na kosilu doma.
V vseh zgoraj navedenih pogovorih je prof. Dragan Srečko diktiral navodila, nikoli ni bil zainteresiran prisluhniti mojemu mnenju. Vse, kar je naročil, sem naredil (kupil velikost monitorja, kot mi je naročil, ter dal delati tudi okvir, prilagojen za monitor).
- Nadalje sem mu dne 12.11.2017 poslal SMS: "V torek bom prinesel zjutraj še en podaljšek za elektriko. Meni po pravici ni všeč to, da ne morem pokriti stene ozadja. Sosedni umetnik jo je. Moja instalacija bi bila boljša, če bi segala še na steni 1 meter in pol. Razmislite in mi jutri javite. Instalacija bi bila tako popolna. To je moje mnenje. Kot avtor. Z vsem spoštovanjem do vaše ideje. Grem počivat, ker sem celi dan delal svoje izdelke. Lepe pozdrave. Matjaž.".
Že od vsega začetka sem s prof. Dragan Srečkom kontaktiral spoštljivo in s konstruktivnim pristopom samo predlagal svoje videnje za izboljšanje izraznosti moje instalacije.
Očitno se je prof. Dragan zaradi mojega skromnega mnenja odločil brutalno odstraniti mojo instalacijo iz Majskega salona in se s tem očitno maščuje, ker ni po njegovi volji.
- Dne 13.11.2017 ob 11:57 me je prof. Dragan po telefonu poklical. Pogovor je trajal 1 min in 21 sek. V tem času sem bil v službi, kjer sem vodil pedagoški proces. Prof. Dragan me je po telefonu nadiral, da kaj se jaz "preseravam" in da kaj si jaz mislim, da sem. Prof. Draganu sem odgovoril, da na tak način jaz nikoli ne komuniciram in sem zato pogovor prekinil.
- Dne 13.11.2017 ob 12 uri (pogovor je trajal 42 sek) sem jaz poklical prof. Dragana, da razumem problematiko pogovora. Prisotna je bila moja sodelavka. Prof. je nadaljeval pogovor z istim tonom glasu in istim izrazoslovljem kot v predhodnem njegovem klicu. Profesorju sem razložil, da nima nobene pravice z mano tako komunicirati in me žaliti. Še vedno sem mnenja, da je tak odnos neprimeren in nedostojen za njegov položaj.
Profesor Dragan me je nato še nekajkrat poskušal priklicati, vendar se zaradi svoje službe prof. nisem javil, sem pa mu še isti dan poslal SMS in obrazložil, da sem zaseden, saj sem imel govorilne ure do 18 ure.
Zaradi tega dogodka dne 14.11.2017 ob 11 uri smo se sestali v prostorih Slovenskega etnološkega muzeja s predstavniki ZDSLU in sicer s antropologinjo ga. Petro Kosi in kustosinjo ga. Olgo Butinar-Čeh in razpravljali o razdejanju moje instalacije in se poskušali dogovoriti, kako se s prof. Draganom dogovoriti, da bi se moja instalacija nazaj instalirala v ekspozitivni prostor četudi po njegovi prvotni zamisli. V primeru pa, da se to ne bi zgodilo, smo se dogovorili, da bo ZDSLU poravnala stroške nakupa novega monitorja, ki ga je prof. Dragan specifično zahteval (nad 60 cm po diagonali z okvirjem...). Kustosinja ga. Olga Butinar-Čeh je dejala, da v primeru, če ZDSLU ne poravna stroškov monitorja, bo ta strošek pripravljena poravnati iz svojih lastnih financ. Dogovorili smo se, da bo instalacija prispela na Obalo, da bodo oni poskrbeli zato, in da mi bo, ker zaradi omenjenih dogodkov ne sodelujem v razstavi Majskega salona 2017, dodeljena samostojna razstava v Ljubljani v letu 2018. Izločitev na tako brutalen način iz te najbolj pomembne manifestacije na ZDSLU zame predstavlja grozljivo umetniško degradacijo in razvrednotenje mojega opusa.
Po še nadaljnjih telefonskih razgovorih z kustosinjo ga. Olgo Butinar-Čeh istega dne ob 15:40 je le-ta potrdila gornje dogovore v prostorih SEM; antropologinja ga. Petro Kosi pa sem istega dne ob 16:11 obvestil o telefonskem pogovoru z kustosinjo ga. Olgo Butinar-Čeh. Antropologinja ga. Petra Kosi je soglašala z že omenjenimi ponudbami.
Zaradi vsega zgoraj navedenega in skladno z gornjimi pogovori in dogovori ter skladno s Pravilnikom Majskega salona 2017 in v izogibu nadaljnjim stroškom in odškodninskim zahtevkom zaradi uničevanja moje avtorske osebne lastnine dne 14.11.2017 in likvidacije mojega nastopa na tej priznani manifestaciji, izgube ugleda in marketinškega doprinosa, ki ga sama udeležba na taki manifestaciji prinese, in s tem degradacije moje umetniške izpovedi,
zahtevam, da mi v roku 15-ih dni:
- povrnete stroške monitorja KDL32WE610SONY (predložil bom račun) v višini 399,99 Eurov in stroške po naročilu izdelanega okvirja za ta monitor (imel sem vso opremo, vendar prof. Dragan Srečku to ni odgovarjalo in sem zato bil primoran v dodatne stroške) v višini 39,00 Eurov,
- dostava celotne avdio video ambientalne instalacije na zgoraj naveden naslov,
- s strani ZDSLU posredujete pisno uradno potrditev napovedi za izvedbo moje samostojne razstave v enakovredno primernem prostoru v obdobju 2018 v Ljubljani. Predlagam in menim, da bi moja razstava bila primerna v času poletja v ekspozitivnem prostoru na Ljubljanskem gradu. Za otvoritev te razstave izrecno zahtevam antropologinji ga. Petro Kosi, ker je ona edina primerna za sodelovanje z menoj, (nasploh po tem neljubem dogodku) ali pa kustos Dejan Mehmedovič.
V kolikor mojim zahtevam ne bo ugodeno, bom primoran v zgoraj omenjene odškodninske tožbe ter odškodnino za vsak izgubljen dan ne eksponiranega dneva v Majskem salonu. Primoran bom tudi obvestiti Ministrstvo za kulturo Slovenije in vse ostale ustrezne organe in ustanove.
S Spoštovanjem... Matjaž Borovničar
Poslano v vednost:
ales.sedmak@zdslu.si
mojca.smerdu@zdslu.si
petra.kosi@zdslu.si
olga.butinar@zdslu.si
VSI LESENI KOSI SO BILI ZMETANI,SPAKIRANI,BREZ ZAŠČITE.PO MOJIH NAVODILIH IN OPOZORILIH SO ZAČELI Z MOJIM DELOM BOLJ SPOŠTLJIVO RAVNATI.
PO MOJIH NAVODILIH IN OPOZORILIH POSPRAVLJO.
No comments:
Post a Comment