SELFIE/sh/ME
Avtoportret sodi v železni repertoar motivov pretekle, a tudi sodobne likovne umetnosti. Samoupodobitev je sredstvo, s katerim so se umetniki predstavljali drugim tako pred kot po izumu fotografije, in tako je tudi danes, s pomočjo novih medijev. Strast po samoupodabljanju, nekdaj privilegij ustvarjalnosti izbranih posameznikov, je s pomočjo novih tehnologij prevzela tako rekoč vsakega izmed nas. Naša podoba se s pomočjo samosprožilca bliskovito prenaša s pametnih telefonov do socialnih omrežij, ves čas smo priča pravi bulimiji insceniranih samoupodobitev.
Mednarodna skupinska razstava Selfie/sh/Me, avtoportreti govori o umetniškem avtoportretu danes, o identiteti v času selfijev; to je priložnost za raziskovanje drugačnosti v nas samih in v odnosu do drugih skozi dela sodobnih vizualnih ustvarjalcev. Naslov je skovanka angleških besed self-portrait (avtoportret), selfish (sebičen) in selfie (selfi, sebek).
Likovni kritiki iz Avstrije, Italije, Hrvaške, Kosova in Slovenije so izbrali umetnike, ki v svojih opusih obdelujejo omenjeno motiviko: Arta Agani (Republika Kosovo): Rudina Xhaferi, Artan Hajrullahu; Majda Božeglav Japelj (Slovenija): Gani Llalloshi, Ira Niero Marušič; Nadežda Elezović (Hrvaška): Metka K. Snoj, Petar Đakulović, Tomazzo Gallina (Tomislav Ćurković); Aurora Fonda (Italija): Paolo Pretolani, Fabio De Meo, Carolina Olivieri; Marko Košan (Slovenija): Stanislav Makuc, Sašo Vrabič; Nives Marvin (Slovenija): Metod Frlic, Miriam Elettra Vaccari; Vasja Nagy-Hofbauer (Avstrija): Jenny Rova, Manuel Carreon Lopez; Ana Papež (Slovenija): Tea Curk Sorta, Matjaž Borovničar; Chiara Pirozzi (Italija): Moio&Sivelli, Maddalena Mone; Tatjana Sirk (Slovenija): Jurij Kalan, Aleksander Velišček; Breda Škrjanec (Slovenija): Uršula Berlot, Eva Petrič; Sabrina Zannier (Italija): Lorena Matic, Walter Criscuoli. V katalogu, ki vsebuje reprodukcije umetniških del in zapise kritikov, je uvodni esej na temo avtoportreta napisal Marco Apollonio, filozof in pisatelj iz Kopra, eden najzanimivejših predstavnikov novega vala pripovedništva v tem prostoru.
Razstava je postavljena v dveh osrednjih piranskih galerijah, Mestni galeriji in Galeriji Hermana Pečariča, kjer se v navezavi s stalno zbirko likovnih del pojavljajo tudi trije avtoportreti Hermana Pečariča (1908– 1981), piranskega slikarja, ki je v sodobno dojeti realistični formi znal istrsko motiviko približati širokemu krogu ljubiteljev umetnosti tega prostora. Sestavni del razstave je tudi izbor po spletu poslanih selfijev sledilcev razstavne dejavnosti Obalnih galerij Piran.
No comments:
Post a Comment